ALTIN 458,62
DOLAR 7,6604
EURO 8,9115
BIST 1.124
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İzmir 29 °C
Mevzi Sağanak

Bayramınızı Kutlarken… Kurban Bayramında Damağınızı, Ruhunuzu Ve Çevrenizi Tadlandırın..

14.10.2013
1.256
A+
A-

Bayramınızı Kutlarken…
Kurban Bayramında Damağınızı, Ruhunuzu Ve Çevrenizi Tadlandırın..

Mutlu, umutlu, bereketli bir bayram dileriz sevgili okurlarımız..
Dostluğu, sevgiyi ve geleceği…Aşımızı ekmeğimizi, soframızı… Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız, birlik,kardeşlik ve beraberliğimizi en sıcak bir şekilde hissedeceğimiz bir bayram olsun bu bayram..
Çünkü bayramlar bu duyguları pekiştirmek için var.. Bayramlar bunları bir biçimde, farklı farklıda olsa algılamamız hissetmemiz ve yaşamamız için uygun zamanlar..
Yaşadığımız bu bayramın anlam ve mahiyeti üzerine..
Kurban ve kurbiyet
Kurban, kelime olarak kurb kökünden mastar olup yaklaşmak manasına gelir. Dini bir olgu olarak ise kurban; Allah-u Teala’nın rızasını ümit edip yakınlığını kazanmak için kesilen hayvana denir.
Kur’an- Kerim, kurban müessesesinin Hz. Adem’in (a.s.) çocuklarıyla birlikte başladığını haber verir.
Kurban ve kurbiyet kelimeleri aynı köktendir. Zaten kurban da ancak Allah’a yaklaşmak niyetiyle kesilir. Hacc Suresi’nde; Allah’a ulaşanın, kurbanların eti veya kanı olmadığı, ancak kalplerin takvası olduğu vurgulanmıştır.
İlk Kurban Bayramı
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), Zilhicce ayının dokuzunda Sevik Gazvesinden dönerek Medine’ye kavuştu. Ertesi gün, yani Zilhicce’nin 10. günü Müslümanlarla birlikte namazgaha çıktı. Ezansız ve kametsiz olarak iki rekat kurban namazı kılındı. Namazda sonra bir hutbe irad etti. Bu hutbelerde kurban kesmelerini Müslümanlara emretti. Kendileri de iki kurban kesti.
Kurban Bayramı, Hz. İbrahim ve Hz. İsmail’den günümüze kadar, hep bir kahramanlık, bir fedakarlık, bir hasbilik ve bir teslimiyet timsali olagelmiştir. Kurban Bayramı’nda evler, sokaklar, mabedler, dağlar taşlar tekbirlerle lerzeye gelir ve inler.
Rabbimiz; kurbanı, Kurban Bayramı’nın vicdanlarımıza duyusun, bu gelişi tüm ağırlığıyla kalplerimizde hissettirsin e O’na böyle bir teveccühü gerektiği kadar göstermeye bizleri muvaffak eylesin.
Amin.
Kurbanın tarifi, meşruiyeti ve hükmü
Tarifi: Hususi bir hayvanı, belirli bir vakitte (Kurban Bayramı günlerinde) Allah’a yaklaşmak niyetiyle boğazlamaktır. Kurban kesmek, zekat ve bayram namazları gibi hicretin ikinci senesinde meşru kılınmış, meşruiyeti kitap, sünnet ve icma ile sabit olmuştur. Kitaptan meşruiyetin delili, Yüce Allah’ın “Rabbin için salayı ikame et ve kurban kesiver. (Kevser Suresi, 2. ayet) emridir.
Sünnetten meşruiyetinin delili bir takım hadiselerdir ki, bir tanesinde Hz Aişe’den şöyle rivayet edilmiştir:
Ademoğlu Kurban Bayramı gününde kan akıtmaktan daha sevimli bir işle yüce Allah’a yaklaşabilmiş değildir. Kişinin, kanını akıttığı hayvan kıyamet günü boynuzları ve kılları ile gelecektir. Akan kan yere düşmeden evvel yüksek bir makama ulaşır. O bakımdan gönül hoşluğu ile kurbanlarınızı kesiniz.
Bir diğer ise Hz. Enes’in rivayet ettiği şu hadistir:
Rasulullah (s.a.v.) beyazı siyahından çok, boynuzlu iki koç kurban etti. Onun ayağını hayvanın yanına koyduğunu, besmele çekip tekbir getirdiğini ve eliyle onları kestiğini gördüm.
Kurban kesmek İmam-ı Azam’a göre vacip, diğer imamlara göre ise sünnet-i müekkededir.
Kurban eti hakkında
Adak (nezr) yoluyla olmayan kurbanın sahibi, zengin olsun veya olmasın o adağın etinden yiyebilir. Bununla birlikte isteyen veya istemeyen fakirlere yedirmek de farzdır. Dağıtılan kısmın kurbanın en azından üçte biri olması gerekir. Kişinin, nafakasını temin etmekle yükümlü olduklarının sayısı çok olursa kurbanın etini onlar için alıkoyabilir.
Kurbanın sütünden istifade etmek, etini veya postunu satıp parasını almak mekruh (çirkin) görülmüştür. Böyle bir şey yapıldığı taktirde, kıymeti kadar sadaka vermek gerekir. Kurban derisi ksapa ücreti olarak dahi verilemez. En güzeli Allah’a yaklaşmak için kesilen kurbanın derisini, bu kurbiyete yakışır şekilde sadaka olarak vermektir.
“Bir kurbandan ne olur demeyin”
Bir hisse kurbanda ortalama 25 kilo et vardır. Dünya standartlarına göre bir insanın günlük et ihtiyacı 100 gramdır. Dolayısıyla bir hisse kurban bir kişinin 250 günlük et ihtiyacını karşılar. 250 günde bir talebe 25.000 sayfa kitap okur, binlerce rekat namaz kılar, gönül dostu yüzlerce insana gülümser ve kalplere inşirah fısıldar.
Kurban kimlere vaciptir?
Zaruri ihtiyaç dışında 85 gram altın ya da bu bedelde malı olan her müslümanın kurban kesmesi vaciptir. Bir kişi ancak bir vacip kurban kesebilse de nafile kurban niyetiyle bu sayıyı arttırabilir.
Kurban çeşitleri
Vacip Kurban
Adak (Nezir) Kurban
Akika Kurban
Nafile Kurban.

Derleyen ; Deniz Barbaros Şarman

Reklam
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.